The Succession Process in an institution of Third Sector – BEA – Beneficência Evangélica Aliança

Authors

  • Clarice Mara Sousa-e-Silva Universidade Federal de Uberlândia
  • Edileusa Godói-de-Sousa Universidade Federal de Uberlândia

DOI:

https://doi.org/10.21118/apgs.v1i2.4866

Keywords:

Terceiro Setor, Sucessão, Gestão de Pessoas

Abstract

This case discusses the succession process in BEA - Beneficência Evangélica Aliança, one of the Third Sector institution. The case offers familiarization opportunities with the three-dimensional model for analyzing the succession process in social enterprises proposed by Godói-de-Sousa (2010). The history of the BEA is reported from the Rosa optics, a social entrepreneur, showing dilemmas and perplexities in the reinvention and management of an institution in the rescue of child victims of violence. The three generating prospects of creating initiative of a third institution Sector: Individual, Organization and Environment, are present in the case.

Key Words: Third Sector, Succession, People Management


 

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Author Biographies

Clarice Mara Sousa-e-Silva, Universidade Federal de Uberlândia

Mestranda em Administração pela Universidade Federal de Uberlândia

MBA em Gestão Pública pela Universidade Federal de Uberândia

MBA em Gestão Comercial pela Fundação Getúlio Vargas

Graduada em Administração pela Universidade Federal de Uberlândia

Edileusa Godói-de-Sousa, Universidade Federal de Uberlândia

Doutora em Administração pela Universidade de São Paulo (USP), mestrado em Administração pela Universidade Federal de Uberlândia. Professora Adjunta na Faculdade de Gestão e Negócios da Universidade Federal de Uberlândia - FAGEN/UFU. Experiência na área de Comunicação e Administração, atuando principalmente nos seguintes temas: empreendedorismo social, sucessão, terceiro setor e gestão de pessoas.

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Published

2016-04-27

How to Cite

Sousa-e-Silva, C. M., & Godói-de-Sousa, E. (2016). The Succession Process in an institution of Third Sector – BEA – Beneficência Evangélica Aliança. Administração Pública E Gestão Social, 1(2), 131–135. https://doi.org/10.21118/apgs.v1i2.4866

Issue

Section

Teaching Case

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