Now the farmer's market is on social media:
the insertion of the Alimento de Origem platform on Facebook
DOI:
https://doi.org/10.33228/scribes.2021.v2.13786Abstract
A Plataforma Alimento de Origem, criada em 2018, por meio de uma parceria público/privada, traz como possibilidade o registro formal de agroindústrias, bem como a rastreabilidade de produtos vegetais, além de suporte técnico especializado para o respeito da legislação garantindo, assim, vantagens em termos de competitividade de mercado. Com isso, o objetivo da presente discussão é entender as estratégias de comunicação de inserção nas redes sociais digitais da Plataforma, analisando, para tanto, o conteúdo produzido no perfil oficial do serviço no Facebook, em 2020, em especial a realização de lives. Para tanto, realiza-se uma análise quantitativa e qualitativa, utilizando-se das técnicas de observação encoberta não participativa e Análise de Conteúdo, interpretando dados a respeito das postagens, interações e inter-relações no ambiente virtual. Desse modo, procurou-se compreender melhor como a Plataforma pode ser uma aliada na produção e comercialização de alimentos orgânicos e ecológicos providos da agricultura familiar na região do Médio Alto Uruguai, no sul do Brasil, bem como para a ampliação do entendimento da questão da sustentabilidade.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Published authors agree on the following items:
a. Authors keep copyright ownership whilst ceding to SCRIBES the right to a first publication. The material is also simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported Licence, which allows its publication with mutual recognition of authorship and initial publication through SCRIBES.
b. Authors are authorised to engage in third-party contracts independently, as long as they are pursuing a non-exclusive publication of the article originally published in this journal, such as having it appended to an institutional repository or included in a book as a chapter. Authorship and original publication by SCRIBES must still be acknowledged.
c. Authors have permission to and are encouraged to publish their research online, such as in institutional repositories or in their own personal web pages. They are allowed to do that before or after the editorial process, once it inspires any opportunistic alterations to be considered during the aforementioned process, and increase the content’s impact and value as a quotable work (read more on The Effect of Free Access).