A contribuição de Wallon para o desenvolvimento e aprendizagem da criança autista
DOI:
https://doi.org/10.21284/elo.v1i1.2Abstract
Este trabalho objetiva avaliar a Intervenção Pedagógica com base na Teoria de Henri Wallon em educandos com autismo, oportunizando-lhes subsídios para maior interação no convívio social. Foram atendidos cinco alunos do Centro de Vivência Magnólia - AMA, em parceria com o Núcleo de Estudos e Pesquisas em Psicopedagogia Diferencial - NEPPD, no segundo semestre de 2010, cujos resultados revelaram avanços significativos no comportamento dos mesmos.
Palavras-chave: autismo, educandos, intervenção pedagógica, teoria Walloniana.
Área Temática: Educação.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
A. Authors grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
B. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
C. The journal holds the right to make format, orthographic and grammatical changes in the article to ensure the language standards, respecting the author’s style as well.
D. The opinions expressed by the authors are of their exclusive responsibility.