CURRICULUM GUIDELINES IN PHYSICAL EDUCATION IN THE CITY OF RIO DE JANEIRO: FUNDAMENTALS AND PERSPECTIVES

Authors

  • Jeferson Retondar Laboratório do Imaginário Social Sobre as Práticas Corporais e Lúdicas - LISACEL/ UERJ.

Keywords:

curriculum guidelines, physical education, Rio de Janeiro

Abstract

This article aimed to present, in general, the proposal of the Curriculum Guidelines of Rio de Janeiro for Physical Education and some of the theoretical, methodological and evaluative fundamentals justifying them.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BOULCH, J. Le. A educação psicomotora: a psicocinética na idade escolar. Porto Alegre: Artes Médicas, 1980.
FOUCAULT, M. Vigiar e punir. Petrópolis: Vozes, 1999.
HUIZINGA, J. Homo Ludens. São Paulo: Perspectiva, 1996.
JAEGER, W. Paideia: a formação do homem grego. São Paulo: Martins Fontes, 1995.
LIBÂNEO, J. C. Didática. São Paulo: Cortez, 1994.
PIAGET, J.; INHELDER, B. E. A representação do espaço na criança. Porto Alegre: Artes Médicas, 1993.
PIAGET, J. O julgamento moral na criança. Rio de Janeiro: Jorge Zahar Editor, 1995.
RIO DE JANEIRO. Secretaria Municipal de Educação. Orientações Curriculares: áreas específicas. Rio de janeiro, 2010.
VYGOTSKY, L. S. A formação social da mente. São Paulo: Martins Fontes, 1996.

Published

2014-07-30

How to Cite

Retondar, J. . (2014). CURRICULUM GUIDELINES IN PHYSICAL EDUCATION IN THE CITY OF RIO DE JANEIRO: FUNDAMENTALS AND PERSPECTIVES . Revista Mineira De Educação Física, 22(2), 168–186. Retrieved from https://beta.periodicos.ufv.br/revminef/article/view/10086