Os professores e as cidades (in)visíveis: conhecimentos gerados num processo de produção audiovisual coletiva
DOI:
https://doi.org/10.21284/elo.v7i2.1282Abstract
Esse artigo aborda analiticamente resultados de um projeto de extensão universitária de formação continuada de professores da educação básica. Voltada para professores da rede municipal, a oficina discutiu os aspectos visíveis e invisíveis da cidade onde ocorreu e culminou na produção colaborativa de um documentário sobre o tema. Exploramos, neste texto, as visões da cidade expressas pelos professores e suas relações com o processo educativo. Percebeu-se forte sensibilização dos professores com as populações e trabalhos invisibilizados - incluindo seus alunos e o próprio trabalho docente.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
A. Authors grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
B. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
C. The journal holds the right to make format, orthographic and grammatical changes in the article to ensure the language standards, respecting the author’s style as well.
D. The opinions expressed by the authors are of their exclusive responsibility.